Kada je Covid-19 pandemija zadesila Europu u proljeće 2020., automatizacija procesa ljudskih resursa i digitalna transformacija očito nisu bili glavni prioritet u organizacijama.
Organizacije su u tom periodu imale daleko važnijih briga; očuvanje zdravlja zaposlenika i ekonomski opstanak koji su prirodno postali neposredni i glavni prioritet.
Danas, s tim iskustvom, sve više organizacija i dalje evaluira svoje interne sustave i procese i traže načine da dosegnu višu fazu digitalne zrelosti upravo kako bi se prilagodilo novim izazovima u poslovanju.
Ako pogledamo samo segment HR-a, možemo reći da se digitalni HR u početku smatrao podcijenjenim i nepotrebnim. Sada međutim postoji inicijativa usmjerena prema ubrzanoj digitalnoj transformaciji HR-a s osnovnim ciljem pružanja brzih rješenja na učestale promjene u okolini.
Mnogi se poslodavci okreću vanjskim organizacijama kako bi ovu transformaciju ostvarili i traže podršku trećih strana u svojoj potrazi za povećanjem razine digitalne zrelosti.
Zašto upravljanje radnim vremenom?
Promjene na radnom mjestu odvijale su se velikom brzinom i stvorile su jedinstvena radna okruženja. Rješenja za upravljanje radnim vremenom pružaju vam nove načine kojima uvelike možete olakšati rad cijeloj organizaciji u izazovnim ali i 'normalnim' vremenima, te koja vam pomažu da se lakše prilagodite novonastalim okolnostima. Ta rješenja uključuju od poboljšanja iskustva zaposlenika pa sve do kontrole troškova i usklađenosti, a pomoći će vašoj organizaciji u upravljanju i prilagođavanju izazovima kao nikada prije.
Ovdje ćemo vam predstaviti četiri načina na koje vam rješenja za upravljanje radnim vremenom mogu pomoći da budete bolje pripremljeni za sve prilike i izazove s kojima se možete suočiti i koja će vam pomoći da postignete ravnotežu između stabilnosti i fleksibilnosti.
1. Poboljšanje iskustva zaposlenika
Zadržavanje i privlačenje najboljih talenata od najveće je važnosti za uspješno poslovanje, korisničko iskustvo i konkurentsku prednost. U današnjim okolnostima jednostavno si ne možete priuštiti ignoriranje promjenjivih potreba zaposlenika. Ako želite preživjeti u svijetu koji više nije isti kao nekada, upravljanje radnim vremenom i način razmišljanja usmjeren na zaposlenike više nisu izbor već obaveza. Kvalitetna rješenja osnažit će vaše zaposlenike da poboljšaju komunikaciju i koriste samouslužne alate koji će im omogućiti učinkovitije upravljanje osobnim i profesionalnim životom.
2. Rad na daljinu
Rad od kuće postao je norma za mnoge organizacije i neki poslodavci već sad implementiraju rad na daljinu kao fleksibilan ili stalan izbor za zaposlenike. Tehnologije za upravljanje radnim vremenom zaposlenicima znatno olakšavaju povezivanje i suradnju s kolegama na bilo kojoj lokaciji. Ta su rješenja kreirana u oblaku i daju udaljenim zaposlenicima pristup "bilo gdje i bilo kada" čineći rad od kuće ili u pokretu stvarnim i jednostavnim. Dodatno, omogućuju voditeljima rasporeda radnog vremena da upravljaju fleksibilnim radnim aranžmanima, da osiguraju pokrivenost radnih mjesta i da se pridržavaju učestalih promjena smjernica i propisa.
3. Kupovina, posuđivanje i izgradnja talenata
Pronalaženje najboljih talenata diljem Europe još je uvijek strukturalno pitanje i ne očekujemo da će se u skorije vrijeme promijeniti. Poslodavci moraju osmisliti nova, kreativna rješenja kako bi optimizirali dosadašnje prakse upravljanja radnim vremenom i omogućili fleksibilnost svojim timovima za ostvarivanje učinkovitog rada. Dok usavršavate svoje postojeće zaposlenike kako bi zadovoljili svoje potrebe za radnom snagom, možda će vam zatrebati novi talenti kao što su ugovorni ili stalni radnici. Bez obzira na vrstu stručnosti koja vam je potrebna ili bez obzira kada vam je potrebna, rješenje za upravljanje radnim vremenom poboljšat će mobilnost vaše organizacije, kroz upravljanje i podršku raznim istodobnim ili asinkronim grupama zaposlenika; od zaposlenika koji rade od kuće do radnika na gradilištu i onih koji rade na terenu ili na brojnim međusobno udaljenim geografskim lokacijama.
4. Prilagodba promjenama
Kontinuirana promjena stvarnost je za sve tvrtke, a agilnost je ključna za lakše snalaženje u ovim izazovnim vremenima. Rješenja za upravljanje radnim vremenom pomoći će vašem poslovanju da prevlada sve nove, neočekivane izazove i okolnosti, pritom pazeći da se poštuju propisi. Pravo rješenje za upravljanje radnim vremenom razvijati će se paralelno s rastom vaše organizacije, podržavati će i pratiti vaše brzo širenje nastalo zbog otvaranja novog ureda, spajanja, akvizicije ili organskog rasta.
Pronalaženje pravog dobavljača za upravljanje radnim vremenom
Ako tražite dobavljača za upravljanje radnim vremenom, preporučujemo da pažljivo procijenite koja rješenja najbolje odgovaraju vašim zaposlenicima te koja rješenja mogu jasno komunicirati buduće promjene i osigurati vašim zaposlenicima da se i njihov glas čuje.
Tri su načela na koja biste trebali obratiti pozornost pri odabiru rješenja za upravljanje radnim vremenom:
- Povećanje poslovne vrijednosti cijele organizacije — od smanjenja troškova prekovremenog rada do ukidanja nepotrebnih administrativnih zadataka kako bi se pojednostavila usklađenost i poboljšalo iskustvo zaposlenika.
- Spremnost za budućnost i fleksibilnost - kako bi zadovoljili vaše specifične potrebe danas, ali i u budućnosti bez potrebe za prilagođavanjem sustava.
- Inovacija koja podržava forward thinking kulturu evolucije i transformacije organizacije.
Za vaš je uspjeh ključno fleksibilno, učinkovito i predvidljivo upravljanje radnim vremenom, posebno ako se sjetimo snažnih promjena koje smo svi doživjeli u proteklom periodu. Pravo rješenje za upravljanje radnim vremenom pomoći će, ali ono mora zadovoljiti posebne zahtjeve vaše organizacije.