1. Home>
  2. HR blog>
  3. Angažiranost zaposlenika>
Big resignation

Velika ostavka ili veliko resetiranje?

Globalno, milijuni zaposlenika su unazad nekoliko godina napustili svoja radna mjesta u povijesno velikom broju. Ovaj fenomen je nazvan "Velika ostavka".

Pandemija Covid-19 promijenila je tradicionalno radno okruženje na mnogo načina. Tvrtke i zaposlenici prilagodili su se novom nepredvidivom radnom okruženju, obavljajući posao virtualno putem videopoziva i aplikacija za razmjenu poruka. Zaposlenici su se oprostili od putovanja na posao, plaćanja skupog parkinga i poslovne odjeće.

Zašto ljudi odlaze?

Prema istraživanju Pew Research, glavni razlozi zbog kojih su ljudi napustili posao u 2021. bili su niske plaće, nedovoljne mogućnosti rasta i osjećaj nepoštivanja. Studija je također otkrila da većina radnika koji sada imaju nove poslove smatra da te nove pozicije pružaju bolju plaću, više prilika za rast te bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog života i fleksibilnost.

Mnogi čimbenici pridonijeli su transformativnoj velikoj rezignaciji, poput burnouta, prekomjernog rada tijekom pandemije, globalnog naglaska na dobrobiti i nedostatka talenata. Ali što ova promjena znači za budućnost rada? Evo nas nekoliko godine kasnije. Život se vratio ritmu prije pandemije, ali nema povratka u radno okruženje s početka 2020.

Što je pred nama?

Velika ostavka više je od pokreta ljudi koji iz dana u dan napuštaju posao. Čini se da ukazuje na nešto veće. Ljudi procjenjuju svoj odnos s poslom. Mnogi zaposlenici žele više od plaće. Traže ispunjenje od svojih poslova od 9 do 5.

Nepredvidiva vremena natjerala su ljude da preispitaju svoje životne prioritete i naprave promjene na poslu sada ili nikad, od promjene djelatnosti do samostalnog probijanja i postajanja vlasnicima poduzeća. Ovlašteni su da poduzmu akciju i odluče se za karijeru u skladu sa svojim vrijednostima, što im daje veću fleksibilnost u satu ili poboljšane prilike za rast.

Ono što vaši zaposlenici smatraju najvažnijim može varirati od politike rada od kuće do pogleda na održivost. Sada je važnije nego ikad razumjeti čemu vaši zaposlenici daju prioritet. Na taj način ne samo da možete pronaći najbolje kandidate, već možete pomoći u brizi za njih i omogućiti im da uče i rastu zajedno s vašim poslom.

    Great employer

      Kako se istaknuti kao izvrstan poslodavac

      Srećom, organizacije mogu učiniti više od prihvaćanja 'velike ostavke'. Oni mogu iskoristiti ovaj rijedak trenutak, koji mi nazivamo 'velikim resetiranjem', da procijene i poduzmu smislene radnje za zapošljavanje, razvoj i zadržavanje ljudi koji su im potrebni za osnivanje uspješne tvrtke nakon pandemije.

      Pogodi cilj s privlačnošću

      Na današnjem tržištu rada poslodavci moraju učiniti više od objavljivanja svojih slobodnih radnih mjesta na internetu i objašnjavanja prednosti pridruživanja njihovoj tvrtki. Budući da organizacije nastoje pronaći idealne kandidate u pravo vrijeme, važno je razumjeti očekivanja kandidata.

      Kako brend vašeg poslodavca odražava vaše vrijednosti i pomaže vam da se istaknete? Atraktivna robna marka poslodavca može vam pomoći pridobiti talentirane kandidate. Procjenjujete li što kandidati traže u ovom novom radnom okruženju? Vaš HR tim treba biti u skladu s onim što vaši idealni kandidati žele u tvrtki i svom poslu. Tvrtke više ne bježe od zauzimanja stajališta o aktualnim događajima i problemima. Od održivosti do društvenih pitanja, zaposlenici žele biti dio organizacija s vrijednostima u skladu s njihovima.

      ​​​​​​​Zadržite vrhunske talente poticanjem razvoja i raznolikosti

      Nakon što ste privukli vrhunske talente, što radite da pomognete svojim zaposlenicima da se neometano uključe, uče i rastu? Njegovanje kulture pripadnosti, fleksibilnosti i razvoja treba biti prioritet.

      Poticanje otvorene komunikacije sa svojim zaposlenicima i pružanje sigurnog okruženja za izražavanje njihovih osjećaja i zabrinutosti omogućit će tvrtki da razumije kako se radnici osjećaju. Davanje prioriteta brizi i podršci vašim trenutačnim zaposlenicima ključno je za privlačenje i zadržavanje kvalificiranih kandidata.

      Jedini način da vaši zaposlenici budu zadovoljni je da shvatite što radite kako treba, gdje možda ne uspijevate i koje opipljive promjene možete napraviti da ih poboljšate. Otvorenost za uključivanje povratnih informacija zaposlenika u kulturu tvrtke odražava interes za dobrobit zaposlenika i pružit će im prostor za rast i prilike za interni napredak.

      Zaposlenici koji su zainteresirani i motivirani ostat će dulje. Poticanje kulture učenja i razvijanje bitnih vještina stvorit će okruženje koje promiče rast karijere i podršku. Ljudi žele osjetiti da njihovi dnevni zadaci doprinose na smislen način i da je njihova organizacija predana osobnom i profesionalnom razvoju zaposlenika.

      Vitalno područje fokusa mora biti raznolikost, jednakost i uključenost. Ljudi se žele osjećati uključenima – da ih se vidi i čuje, bez obzira na njihovu dob, rasu, spol ili vjeru. Kako vi osiguravate da se vaši zaposlenici osjećaju poštovani i cijenjeni? Podržavaju li vaše politike raznoliku kulturu tvrtke?

        Shvatite i angažirajte svoje zaposlenike

        engagement

        Iskustvo pridruživanja i onboardinga ključno je za nove zaposlenike. Nakon što su prihvaćeni u timu, slušate li njihove povratne informacije i dajete li im prioritet? Uključivanje povratnih informacija zaposlenika može povećati njihovu povezanost s poslom i vašom organizacijom te omogućiti poslodavcima da za njih stvore značajno iskustvo.

        Kultura i vrijednosti vaše tvrtke moraju biti u skladu s kulturama i vrijednostima vaših radnika. Nakon što dobijete povratne informacije, uključujete li ih u svoje politike i postupke? Podržava li menadžment te vrijednosti? Povjerenje je bitno ako želite da se vaši zaposlenici osjećaju cijenjenima i priznatima.

        Kultura blagostanja

        Plaća nije jedini kriterij za privlačenje i zadržavanje zaposlenika. Budućnost rada je u razumijevanju onoga što vaši zaposlenici žele i što za njih znači dobrobit. Ravnoteža između poslovnog i privatnog života i fleksibilan rad zauzeli su središnje mjesto.

        Rad na daljinu osvojio je svijet tijekom pandemije i takav je način rada postao uobičajen te je  transformirao radnu kulturu u doglednoj budućnosti. Ljudi su pokazali da mogu biti produktivni i učinkoviti od kuće ili uz fleksibilan radni raspored. Zaposlenici žele raditi pod svojim uvjetima, uz veću kontrolu nad svojim osobnim vremenom. Žele više vremena posvetiti obitelji, prijateljima i slobodnim aktivnostima. Ova fleksibilnost doprinosi njihovoj sveukupnoj sreći i njihovoj sreći na poslu.

        Budućnost rada

        U konačnici, tvrtke koje žele zaposliti velike talente te zadržati i angažirati svoje zaposlenike poticat će pozitivno radno okruženje s manje fluktuacije. Uspostavljanje prilika za radnike da rade pod njihovim uvjetima, pružanje sigurne kulture povratnih informacija koja stvara promjene, doprinos na smislen način te učenje i rast s tvrtkom osnove su uspješne organizacije.